FANDOM

Dalekowzroczność (予知, Yochi)[1] jest darem używanym przez Sir Nighteye.

Opis

Dalekowzroczność daje Sir Nighteye'owi możliwość dokładnego przewidywania wszystkich przyszłych ruchów i działań celu przez całą godzinę[1].

Dalekowzroczność aktywuje się poprzez dotknięcie celu, a następnie nawiązanie z nim kontaktu wzrokowego. Po spełnieniu tych warunków Nighteye jest w stanie obserwować przyszłe życie celu z perspektywy trzeciej osoby, która pokazuje cel i swoje najbliższe otoczenie, w sposób podobny do retrospekcji[2]. Nighteye nie wydaje się mieć ograniczenia co do tego, jak bardzo jest w stanie spojrzeć w przyszłość, będąc w stanie przewidzieć wydarzenia, które wykraczają o wiele lat poza teraźniejszość.

Słabości

Jedną z wad tej zdolności jest to, że Nighteye nie jest w stanie podać dokładnej daty, kiedy te zdarzenia będą miały miejsce, a zatem musi polegać na przybliżonych szacunkach[3]; same zdarzenia wciąż kończą się prędzej czy później ze względu na pokazany wynik w wizji Nighteye widocznie niemożliwej do zmiany, chociaż udowodniono, że jest to nieprawda, gdy Izuku Midoriya całkowicie sprzeciwił się wizji widzianej podczas walki z Kai Chisaki.

Ponieważ natura Dalekowzroczności jest całkowicie oparta na wzroku, Nighteye nie jest w stanie słuchać przyszłego dialogu, a zatem nie może w pełni zinterpretować niektórych działań i wydarzeń. Uszkodzenie wzroku Nighteye w jakikolwiek sposób uniemożliwi mu dalsze przewidywanie ruchów przeciwnika.

Po aktywowaniu Daru, Nighteye musi zrobić sobie 24-godzinną przerwę, zanim będzie mógł go ponownie aktywować[2].

Zastosowania

Warunki aktywacji Dalekowzroczności są uważane za tajemnicę firmy, prawdopodobnie po to, by utrzymać potencjalnych przeciwników w niewiedzy na temat umiejętności Sir Nighteye[1].

Sir Nighteye's Foresight in action

Sir Nighteye używa swojego Daru, aby uniknąć ataków Izuku.

W sytuacjach bojowych, zakładając, że udało mu się wcześniej nawiązać kontakt fizyczny z przeciwnikiem, Sir Nighteye używał Dalekowzroczności głównie do unikania ciosów. Mając wiedzę o każdym ruchu wroga w połączeniu z jego własnym doświadczeniem i sprawnością fizyczną, Nighteye mógł stać się praktycznie nietykalny w bitwie, o ile utrzymywał kontakt wzrokowy z kimkolwiek, kogo dotknął, bez względu na to, jak szybcy by byli. Dalekowzroczność był również niezwykle przydatny w pracach śledczych, ponieważ ilość informacji, którą mógł ukazać ten Dar była niezwykle przydana i pomocna.

Sir Nighteye był wyjątkowo ostrożny i niechętnie korzystał ze swojego Daru dzięki fatalistycznemu myśleniu, najwyraźniej wierząc, że wszystkie wizualizowane wyniki, w tym negatywne, miały się wydarzyć i nie będzie można ich udaremnić ani zahamować. Przez to odmówił używania Dalekowzroczności w sytuacjach, które dało się przewidzieć w sposób ludzki, wykorzystując go wyłącznie jako sposób na zapewnienie wyników, które były już pod jego kontrolą i które mogłyby się zdarzyć w pierwszej kolejności.

Zostało ujawnione, iż Sir Nighteye użył Daru na kilku osobach, aby przewidzieć ich przyszłość:

  • All Might: Bez zgody All Mighta, Sir Nighteye był w stanie przewidzieć, jak spotyka "przerażającą śmierć" przeciwko nieokreślonemu złoczyńcy. All Might wierzy, że ta przyszłość jeszcze się nie spełniła i może się wydarzyć w ciągu jednego lub dwóch lat.
  • Izuku Midoriya: W ramach rekrutacji na staż, Sir Nighteye rozkazał uczniowi zabrać pieczątkę z jego dłoni, a Izuku nie myślał, że będzie to aż tak kłopotliwe. Sir Nighteye był w stanie przewidzieć wszystkie ruchy Izuku, przez co, Izuku nie przeszedł pomyślnie testu, chociaż i tak Izuku został przyjęty (ponieważ było to również częścią wizji użytkownika).
  • Nieznany członek Shie Hassaikai: Podczas zakupów Sir wpadł na podejrzaną postać kupującą zabawki. Myśląc o swoim zachowaniu jako podejrzanym, Sir zbliżył się do nieznajomego i potajemnie użył na nim swojego Daru, ujawniając lokalizację, w której przebywał Eri.
  • Kai Chisaki: Walcząc z przywódcą Shie Hassaikai, Sir krótko miał okazję aktywować na nim swój Dar, napotykając przyszłość, w której Izuku Midoriya zostanie zabity przez Kai. Ta przyszłość jednak się nie wydarzyła, zmieniając perspektywę Sir na temat Dalekowzroczności.
  • Mirio Togata: Na łożu śmierci Sir Nighteye użył Daru po raz ostatni na Mirio. Chociaż nie zdradził żadnych konkretnych szczegółów, cieszył się, że jego uczeń stanie się "wybitnym bohaterem".

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 "My Hero Academia Manga:" Rozdział 127, strona 14
  2. 2,0 2,1 "My Hero Academia Manga:" Rozdział 136, strona 5
  3. "My Hero Academia Manga:" Rozdział 131, strona 5

v  e
Dary
Emitujące All For OneAnivoiceAntropomorfArmata PowietrznaBarieraBańkaBinging BallBliźniacze UderzenieBlokowanieBloodcurdleBrzuszny LaserBumerangCementCukrowa SzarżaCzarna DziuraCzarny BatDalekowzrocznośćDark ShadowDrętwienieEksplozjaElastycznośćElektryzowanieFala RuchuGazGrzybniaGłosHair-RaiserHalf-Cold Half-HotKlonyKomiksKompresjaKontrola KrwiKopiaKradzieżKradzież ZwinnościKreacjeKremacjaKrólowa PromieniKurz SzturmowyKwasKwasowy PotLandmineLeafipulationLewitacjaLunatykMagazynowanieMagnetyzmMimikraMiłośćMulistośćOgnisty OddechOgłuszenieOne For AllOsnowe WrotaOverhaulParaliżPiekielny PłomieńPodwojeniePodżeganiePoltergeistPotęgaPotężne RamionaPranie MózguPrzepływ ZiemiPrzewijaniePrzyciąganie małych obiektówRozkładRozmiarSamonaprowadzanieSiła UderzeniaSpawanieSpowiedźŚmiechawkaTelepatiaTrąba PowietrznaTwardy WiatrUrokUsuwanieUzdrowienieWibracjeWietrzny SpacerWstydWymuszona Aktywacja DarówWyszukiwanieWładca WłóknaZero GrawitacjiZmiękczenieZniekształcenie
Transformujące BestiaBlade-ToothBurza PiaskowaCzarnyDrzewoFoldabodyGigantyfikacjaKrystalizacjaLizard Tail SplitterŁuskiMeatballOstre OstrzePliabodyPrzenikaniePrzerost MięśniRekonstrukcjaSmokSpearlike BonesSpringlike LimbsStalStresTeleskopTongue TankTool ArmsTransformacjaTransforming ArmsUtwardzanieWielka PięśćWiertło
Mutujące Absorpcja UderzeniaArmata RogówBig HornCemedineCentipedeChronostasisDupli-ArmsEarphone JackExtend-o-HairFierce WingsGatlingGekonGlicerynaHigh SpecInfrared RayJedzenieJetKrólikMetalowe PazuryNiewidzialnośćOgonOrcinusPiesPop OffQuad ArmsSerpentressShoulder-Mounted JetsSilnikiSuper RegeneracjaTaśmaTłuszczowe WchłanianieWinoroślZoomŻaba
Illegals Originals CephalopodControl HornDrewniane Miecze z DłoniDymGlide and SlideKolceKrólowa PszczółLasery z oczuLatająca PackaLonglegLotŁabędźMieczMonster CatNietoperzNożyceObłokOverclockPiłka NożnaPoligrafRocket ThrustSamo-WybuchSkokSlide and GlideSuicide BombWybuchWęgorzZapas
Tylko w filmach i anime Bendy FingersDobry SłuchFlash Bang SweatIQKrowaManipulacja MetalemOśmiornicaPowiększanie PrzedmiotówSpotted SealTohoWhole-Body LensWirus ZombieWykresWytwarzanie Elektryczności
Pojawiające się w grze CzyszczenieErupcjaKurzNiedźwiedź BrunatnyWiatrakWieloryb
Z innych źródeł BrwiJeżPiękna TwarzŁzy Świętości
Powiązane artykuły QuirklessŚlub dla DaruŚwiecące dziecko